Pollenvedervärdigheter



Nu vet jag vad den absolut största nackdelen med att bo i Sverige är: pollensäsongen! För inte blommar björken i Afrika och har du någonsin träffat en grek med pollenallergi? Det är så vansinnligt ledsamt att längta och trängta efter ljus och värme i så många månader bara för att när våren väl kommer behöva sitta inne bakom stängda fönster och dörrar.



I år var jag dock förutseende och började medicinera i tid. Dvs vad gäller piller och nässpray.  Jag glömde bort att när plågan är som värst börjar även ögonen att krångla med rodnad, sveda och en massa tårar som rinner. I fredags såg jag tidningarna varna för pollen i helgen och därmed började jag även droppa ögonen. Tyvärr så verkar det som om det var för sent att börja då för jag har sedan dess sett ut som om jag varit på begravning fem dagar i sträck och som om jag dessutom kan ha fått en liten aning stryk så att ögonen därmed svullnade upp.I morse var de så klistriga och grusiga att jag knappt kunde öppna dem. Good morning Sunshine! Not. Alltså borde vi flytta utomlands. Undrar om Danmark räcker?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0