Ännu en blogg... vad ska den handla om då?


Jag tycker om inredning, helst i den stil som kallas shabby chic och som till min förtjusning passar fantastiskt bra i en skånelänga. Jag är alltid på jakt efter nya fynd.






Jag tycker också om att laga mat, gärna husmanskost och helst helt från grunden med ordentliga råvaror. På torsdag ska vi hämta vår första försändelse med ekologisk frukt och grönsaker från Mossagården.

 

Gör det du också! Det smakar bättre, du får prova på något nytt (recept medföljer), det är nyttigare och du gör något för miljön. Vilket kap! Gå in här och läs mer www.mossagarden.se. Dock är jag också tillhängare av färdiga köttbullar och snabbmakaroner. Allt efter dagens situation. Eftersom jag också ofta befinner mig i akut matlagningskris mottages tips på nya recept tacksamt och i så fall får jag ju försöka recensera dem också.






Därutöver är jag en inbiten bokmal och önskar att jag kunde ha mitt eget bibliotek. Planer om att påbörja utbildning till bibliotekarie finns och om jag kunde tjäna så mycket pengar på det att jag kunde köpa mig ett tornrum och fylla det med sådana här böcker, en öppen spis och en soffgrupp i engelsk stil så skulle min dröm bli uppfylld. Jag läser helst sagor för vuxna - eller fantasy som det också kallas. Dock är jag väldigt förhandlingsbar och läser i stort sett allt.





I och med inköp av hus med tillhörande trädgård har jag också uppammat ett intresse för odlingsbara produkter och även om mitt kunnande är litet så är entusiasmen stor. Därför kommer säkert också detta ämne att avhandlas på denna blogg. Ser det inte ljuvligt ut?





Eftersom jag är en hängiven mor kommer nog också stora framsteg hos min avkomma att avhandlas - som när han får sin 17 tand - och applåderas. Är inte också han ljuvlig?





Utöver dessa ganska husmoderliga ämnen har jag också en politisk ådra som är skamligt eftersatt men då och då poppar det säkert upp lite harmsna kommentarer om dansk flyktingpolitik, Sveriges vägran att skriva under konventionen för minoritetsbefolkningar, eller Israels förfärliga hantering av de ockuperade områdena. Eller som ovan, Sveriges ovana att förvägra människor flyktingstatus och skicka dem tillbaka till krig och tortyr.


Tyvärr är jag dålig på att fota och ännu sämre på att lägga upp bilder eftersom jag för tillfället inte kan hitta usb-sladden men jag har tänkt mig att bli bättre. Dock utfästes inga löften om detta.


Bloggens första inlägg får väl handla om dagens middag. Ett paket köttfärs ligger i kylen och väntar på kärleksfull hantering. Alternativen är en helt vanlig köttfärssås med potatis (till mig) och spaghetti (till resten av familjen, hemskt jag vet) eller fetaköttbullar med tzatziki och rostad timjanpotatis. När jag ser det i skrift inser jag ju att alternativ två absolut är mest lockande men jag är helt enkelt mest sugen på köttfärssås så det får det bli. Känns inte intressant med något recept här eftersom alla har sitt eget favoritrecept ändå, men jag vill bara att ni ska veta att min köttfärssås är klart överlägsen! :-D

På snart återseende hoppas jag. Kanske med några bilder vem vet?


Kommentarer
Postat av: Caroline

Vad kul att få läsa lite om din vardag hjärtat....jag ser verkligen fram emot detta =) Stor kram till er...

2009-02-19 @ 22:36:48
URL: http://linasegna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0