Utkast: På måndag ...

På måndag blir dagis sammanslaget med ett annat dagis som självklart ligger dubbelt så långt bort i fel ände av byn. Mina promenader utökas alltså med dubbelt så lång tid varje morgon och eftermiddag vilket tar bort lite av poängen med att jobba på nära håll och slippa pendlingstiden. Alltså behöver jag en cykel. Jag fick visserligen en cykel i födelsedagspresent i december men den lilla papperslapp den satt på är nog inte tillräckligt stabil för mig och W. För att förtydliga så fick jag en bild på en cykel utriven ur en tidning som en garanti för att det var en cykel jag skulle få i sinom tid. Nu har det gått sju månader och ännu har jag inte fått någon cykel. . . Men bevars det är ju tre dagar kvar tills jag måste ha den så vem vet? Så länge det finns liv finns det hopp. Tilläggas bör väl att jag faktiskt fick ett par tjusiga stövlar i present som jag har slitit med hälsan så presentlös blev jag alltså inte.

Annars känns det nästan som semester i stugan. Jag har varit ledig nu i sex dagar utav sju och har faktiskt varit otroligt flitig. Min fina lilla byrå är nästan klar och jag ska verkligen ta mig i kragen och lägga in ett foto på den så att man inte måste föreställa sig allt jag skriver om. Den är nu betsad i svart tjära, de fula handtagen är borttagna och jag är som bäst igång med att spackla och slipa, spackla och slipa och spackla och slipa där hålen blev. Sedan ska det komma på vackra porslinsknoppar i vitt. Återigen blir det alltså svart och vitt i mitt hem trots att jag gärna vill ha in lite färg. Men den svarta byrån bryter fint mot allt det vita så jag är ändå nöjd med valet. Möbler i färg är ändå inte något som tilltalar mig så det var ju inget alternativ. Däremot har jag hittat ännu en vaxduk som jag är otroligt glad för. Rosa botten med vita prickar för endast 29.90/meter. Stoff och stil uppfyllde verkligen alla mina krav på den punkten.

Utomhus har det också blivit inrett. Nytt bord och nya stolar till uteplatsen blev det från IKEA. Superfina, inte så monstruöst stora som det mesta av utbudet annars är men ändå så att man kan få sittplats till 10 pers. Bäst av allt var, som vanligt med IKEA, priset. 1200 för bordet och 500/stol. Ja, jag är en liten snåljåp, jag vet, men varför slösa när man istället kan få mer för samma pengar? Och jag köper ju inte något jag inte tycker om. . . Möblerna är i precis samma färg som det nya staket vi ramade in altanen med förra året vilket jag nog får erkänna var ett lyckokast. Efter att börja få lite ordning på mina klätterväxter där ute artar det sig till en riktigt mysig uteplats. Foton utlovas!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0