Dis'n dat

Snart kommer den nya tvättmaskinen och jag kan nästan inte vänta. Den senaste veckan har jag haft en oemotståndlig lust att tvätta även om jag inte haft mycket energi till något annat. Den lusten försvinner väl så snart maskinen är installerad men anyways. . . can't wait.

I lördags var det tösetur till Forum i Köpenhamn och the original cast from London in Mamma Mia. Fantastiskt! Blev plötsligt väldig sugen på att återuppta dansen liksom jag återigen överväger att börja sjunga i kör. Tyvärr är dans något så fruktansvärt snordyrt att inte många utom Paris kan ha råd med det. Hilton alltså. Frågan är också om kyrkokören sjunger ABBAlåtar? Får undersöka det. . .



I övrigt var helgen bra med strålande väder och glada barn. Mestadels glada barn vill säga. Av någon anledning blev det inte riktigt tid till sömn och det resulterade i inte bara vanliga utflippningar utan också trötthetsutbrott. Känner sig skyldig när ens barn skriker av sömnbrist och/eller hunger eftersom man ju faktiskt varit "snäll" nog att låta det fortsätta leka.

Imorgon är det dock ledighet på agendan och just nu har jag planer om storstädning inklusive fönsterputsning och därutöver en tur till affären, matlagning och plantering av nyinskaffade blommor till trädgården. Misstänker att morgondagen kommer innehålla lång och sen frukost, lite lek på golvet, lite filmtittande, lite utelek, lite middagsvila, ev en tur till affären, matlagning och sedan är det dags för kväll.

Men snart är min son vuxen, utflyttad och gift så det gäller ju att ta vara på tiden. Misstänker att jag har glömt mina smutsiga fönster om tjugo år!

NB! Årets första utomhusbad är genomfört och det är personligt rekord i vuxen ålder. 31 maj är nog tidigare än någonsin med undantag för de galna åren mellan ca 9 och 12 års ålder. Tilläggas bör väl att badet försiggick i grannens pool som dock inte blivit uppvärmd av annat än solen. *Stolt*:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0