Överskottsenergi och GI-bröd

Taa daa! Jag har städat hela undervåningen inklusive våttorkning av golv. Tvättat flera tvättar, lagat hejdundrande middag och hör och häpna, bakat bröd. Mitt i detta husliga vansinne lyckades jag pricka in ett bad med sonen inklusive klippning där han var såå duktig. *Stolt.* Nu sitter jag här flera timmar efter att alla andra somnat i huset (svärmor är på besök) och spritter av överskottsenergi. Antingen är det mitt flitiga nit som gett resultat eller så är det helt enkelt mina fantastiskt goda GI-bullar som tagit bort min eviga trötthet. Skönt är det i alla fall. Dessa goda och nyttiga bullar förtjänar ett omnämnande inklusive recept och det återfinns här:  http://www.kokaihop.se/recept/gi--bullar


Jag är mycket nöjd med både smaken och innehållet så det är en succe som tål att upprepas. Nåja, trött eller inte så kommer vännerna S och S hit på frukost med sonen E i morgon vid tiosnåret så om jag ska orka med mig själv ända tills jag slutar jobba i morgon natt är det nog bäst att jag kryper till kojs nu.

By the way, idag dröjde jag medvetet med att hämta posten tills efter sovningen eftersom D förvarnat om att det nog skulle dyka upp ännu några filmer i lådan. Idag har vi följaktligen sett "Dicken" hela dagen, vilket hos resten av befolkningen felaktigt benämns som Madicken. Fick mig en tankeställare eftersom Madicken trots sin väna uppenbarelse är minst lika busig som Pippi men bara på ett mer förslaget sätt. Frågan är vilket som är att föredra?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0