Ångest

Sista dagen på jobbet. Får plötsligt ångest. Tänk om det är nåt jag glömt? Tänk om jag gjort något fel? Tänk om alla användare kommer att klaga på mig i efterhand? Gnor runt bland hyllorna och fixar och flyttar och donar. Bättre nu? Näe. Vad ska jag mer hitta på? Sorterar tidskrifter, tömmer papperssorteringen, städar pentryt. Lutar huvudet bakåt och kniper till om näsroten men lyckas ändå droppa näsblod på golvet. Isch! Lugnar ner mig istället. Kanske läsa en bok? Snart semester. Inte bra. Inte för att semester inte är bra utan för att när semestern är slut måste man börja skolan igen. Inte bra. Kanske skulle bli hemmafru? Inte heller bra. Ska ju äntligen tjäna pengar och åka på semester fyra gånger om året. Kan man det på en bibliotekarielön? Kanske inte. Får väl sy stora, vackra lapptäcken och sälja dem dyrt. Det blir säkert en bra timlön så slängd i sömnad som jag är... Nä, om man skulle läsa en bok?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0