Min kreativa ådra har tittat fram

Oh la la! Mitt fula, fula vitrinskåp som jag alltid skämts en liten aning för och som fyllt upp rummet som en koloss har äntligen - efter tre år - blivit målat. Nu är det så fint att jag nästan blir lite kär. Skåpskär... Fast inte i hemlighet. Mina fina knoppar som jag köpte för två år sedan passar nu perfekt och skåpet ser ut precis som jag hade föreställt mig. Vaniljvitt med lite skavda kanter och så de gröna - nyansen mellan petroleum och oliv - knopparna som fulländar det. Det enda jag plötsligt är tveksam till är om det blir bra att klä innerbaksidan med tyg så som jag hade tänkt mig... Hmm, ska flanera lite på Stoff och Stil imorgon så får vi se.

I övrigt har jag visst köpt en symaskin idag. Oops. Vet inte riktigt om det var meningen, men jag blir glad om jag kommer fram till att jag har råd med den. Då ska jag börja vara kreativ. Är så himla sugen på att sy ett lapptäcke och kanske några kuddar. Så ska jag sy lavendelpåsar att ha bland kläderna och en brödpåse att förvara bröd i. Bordstabletter kunde man ju också sy även om jag föredrar att klippa till dem i vaxduk. Så lätt att torka av och slippa tvätta hela tiden.

Men, men nu får vi se. Det kanske blir precis som med alla andra projekt, det vill säga ingenting. Men sugen, det är jag.

Annars har släkten gjort lite nytta och jag kan nu stoltsera med nymålade och nyputsade fönster på hela nedervåningen. Framsidan är ogräsfri och lite nya blommor har planterats. Så helt onyttiga har de ändå inte varit. Dessutom har den irriterande vedhögen blivit inburen och den av jord överfyllda skottkärran blivit tömd så jag ångrar lite min hätskhet i tidigare inlägg, men bara lite :-).

Imorgon har jag långhelg igen och då ska jag som sagt shoppa så att jag kan löpa kreativt amok snart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0