Bilder!

Har förresten äntligen fått en ny kamera. Helt ljuvligt, och ja S, jag ska försöka lära mig fotogradera efter konstens alla regler vad det lider, men ge mig nu lite cred för att jag över huvud taget har 1. tagit kort, 2. lyckats lägga in dem på datorn och 3. faktiskt lägger upp några på bloggen! Ett litet urplock på diverse kreativa saker jag ställt till med :-).
Mina egenhändigt sydda födelsedagsvimplar som kom upp flera dagar före kalaset!
Lemon & lime cupcakes bakade med kärlek till W's födelsedagskalas. Bakade chokladcupcakes också men lyckades inte föreviga dem. De här var ändå finast...
Ho då, tro't eller ej, har faktiskt använt nya symaskinen och har äntligen tillverkat en lapptäckskudde. Konstigt ord det där. Patchworkkudde kanske funkar bättre. Fin va? Och FYI så ska den vara lite vind och skev; den är hemmagjord!
Nya underlägg i vaxduk som jag minsann själv ritat och klippt ut. Fick kommentaren: "de är inte fula men lite plastiga," men tycker själv att de är fantastiska. Stuvbiten från Stoff & Stil kostade 17 kr vilket inte förringar min prestation.
Höst kan vara härligt. Bild från en söndagspromenad i kyligt väder där det viktigaste var att prova min nya kamera. Men, men så här ärs infinner sig ett otroligt sug efter att äta äpplen direkt från träden. Troligtvis som en direkt konsekvens av min allergi mot dylika frukter eftersom jag inte kan minnas någon sådan craving från tidigare år.
Frukostbordet på W's födelsedagsmorgon. Blommorna är prydnadskål som jag köpte som snittblommor och sedan satte i en skål med mossa och kastanjer. Älskar att pynta naturligt.

Kommentarer
Postat av: Din mor

Så duktig du är och fina bilder och fint dukat!

2010-11-09 @ 22:16:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0