Allt möjligt och ingenting faktiskt...

Jo, lite Traderabiten är jag nog, men jag vill hellre köpa än sälja. Mindre jobb då :-). Igår vann jag helt nya och jättefina höststövlar för 110:-. Jopp, du läste rätt. Jag har gjort ett klipp! Tror jag... Om de inte är fel i storleken... Eller går sönder på en gång... Men så blir det så klart inte. Väntar med spänning!

Övar mig i övrigt på att slappa nu för tiden. Tycker det går ganska bra faktiskt. Det är i själva verket mer ett mentalt arbete att slappa än ett fysiskt. Jag har hunnit med det mesta den här veckan även om jag bestämt mig för att bara ta det lugnt och stressnivåerna ligger faktiskt ganska lågt. Gillar't!
För första gången i år har jag försökt följa med i valkampanjen lite grann för att faktiskt veta vad jag vill rösta på och inte bara tro. Fram tills igår var jag ganska övertygad vänsterpartist, men Maria Wetterstrands utfrågning fick min värld i gungning lite grann. Jag kanske trots allt är miljöpartist? Du kanske inte tycker det spelar någon roll eftersom det ändå blir Mona Sahlin som vinner på min röst i så fall, men jag tycker det gör skillnad. Förra valet lade jag min röst på ett större parti för att undgå att spilla min röst, men det leder ju bara till att stärka en politik man inte är övertygad om. Vänsterblockets samarbete är faktiskt till fördel för mig för nu känner jag att det är meningsfullt att rösta på det parti jag faktiskt tror på. Om det sen är Vänsterpartiet eller Miljöpartiet har jag inte riktigt bestämt än.
Och nu måste jag fortsätta med min omvärldsanalys. Det är inga problem att analysera hela omvärlden på ett par timmar. Det fixar jag i ett nafs så om du undrar något om vår omvärld så ligger jag inne med alla svar. Det är bara att fråga!
Förresten! Jag har nog börjat famla mig närmare ett ämne för min uppsats. Har fått lite idéer och faktiskt några kontaktuppgifter på folk jag kan prata med. Gött mos!
Over and out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0