Höger eller vänster ben?

Vet inte riktigt vilket ben jag ska stå på just nu. Förkylningens efterdyningar gör mig hängig samtidigt som den senaste veckans stillasittande (tja, skolan har ju börjat) gör att det spritter lite i kroppen av överskottsenergi. Hur går det ihop?

Energin räcker dock inte riktigt till pluggandet. Läser just nu organisationsteori och ska framställa en strategisk plan för Hörby bibliotek och det är på samma gång ganska roligt och inspirerande och dödstrist! Inspirerande att få komma med nya idéer om förändringar, dödstrist att läsa teorier och modeller och sätta sig in i Hörby kommuns/kulturförvaltnings/biblioteksplaner etc. Vänster eller höger ben?

Istället har jag mer lust att virka! Är inne på min fjärde mormorsruta och jag fattar inte att jag aldrig provat detta förr. Det är ju perfekt för mitt otåliga kynne. Det går snabbt, det är lätt och man kan göra det var som helst och när som helst utan förberedelser. Jag gillar! Tyvärr är kameran trasig just som jag lärt mig att lägga in bilder utan den förb-ade sladden så som vanligt förblir den här bloggen bildlös. Men så länge det finns liv finns det hopp.
'
Ett sånt här ställe vill jag öppna. Tänker mycket på det just nu och väntar på att svärisarna ska pensionera sig så att de kan hjälpa mig :-). Måste nog jobba som bibliotekarie ett tag innan jag hittar på nåt annat. Kanske inte så populärt annars att studera i fem och ett halvt år för att sedan inte jobba... Vore nog skönt med en "normal" och regelbunden inkomst också. Har ju liksom aldrig riktigt provat det. Vi får väl se. Först ska jag ju ta mig igenom ett helt år till av akademiskt helvete. Hur långt ska vi driva den här akademiska hetsen? Jag är den första att erkänna att jag lärt mig otroligt mycket under mina år, kanske framför allt att ha ett kritiskt och granskande öga, men någonstans måste det väl vara någon måtta? Det känns som om kraven blir högre och högre i samhället samtidigt som våra liv blir besvärligare och besvärligare. Gillar't inte!

Kommentarer
Postat av: Caroline

Det är klart du ska öppna ett sånt ställe, det hade passat dig perfekt =) Jag skulle komma förbi titt som tätt, eller kanske övertalar jag maken att flytta närmre er så vi kan öppna det ihop...saknar dig Kram

2010-09-03 @ 20:48:16
URL: http://linasegna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0