Låång startsträcka

Usch vad det känns motigt att sitta framför datorn på en lördag. D är på svensexa i Göteborg och W sitter och ser på Trollkarlen från Oz tillsammans med farmor och lördagsgodis. Själv sitter jag och försöker desperat koncentrera mig på diskursanalytiska begrepp och urskilja mönster motsvarande teorier om vi och dem. Det är förvisso ganska intressant... om man väl kommer igång! 
Nu har jag läst alla mina 17 mail, kollat bankkontot, svarat på mail, lästa alla statusuppdateringar på Fb sedan i torsdags, läst alla bloggupdateringar på bloglovin, kollat in på privata bloggar, kikat på hemnet, googlat på mitt eget namn för att se vad potentiella arbetsgivare hittar och kollat bredbandshastigheten så att jag kan se på film ikväll. Dessutom har jag tryckt i mig en hel påse godis och ingen lunch! Allt detta har tagit tre timmar och under den tiden har jag skrivit ihop en halv sida på uppsatsen. Inte konstigt att det tar så lång tid... Men jag vill ju också ha helg och tänka på påskägg och trevligheter. Men hur ska vi nånsin få ihop 80 sidor i den här takten?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0