Inlägg 100

Det kanske inte är så flitigt jobbat på knappt två år, men ändå.

Nu för tiden blir det lite mer sällan jag skriver igen. Jag är tillbaka i vinterns otroliga trötthet och orkar inget mer än plugg och jobb. Igår somnade jag på soffan vid niotiden och jag orkade inte släpa mig upp ur sängen förrän halv åtta i morse. Fortfarande trött... Får väl börja med vitamintillskott igen, och till helgen ska jag verkligen försöka komma ut och få lite dagsljus i ansiktet. Annars är det väl inte så mycket annat att göra än att vänta på våren. Nu har åtminstone det mesta av snön smält bort och i flera dagar har fåglarna hållit konsert utanför huset. Det finns hopp om livet!

Jag frågar mig ändå allt oftare varför jag bor här där det är mörkt och kallt största delen av året. Och vad som är meningen med livet? Igår på väg hem från skolan tog jag mig verkligen tid att se mig omkring och jag försökte föreställa mig hur människors liv ser ut. I alla fall utom pensionärerna och skolbarnen hade man bråttom, bråttom. Jobb som skulle jobbas, pengar som skulle tjänas, saker som skulle hinnas. Varför vill vi leva så? Jag undrar verkligen om vi är så civiliserade och utvecklade som vi vill tro?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0