Konsten att hinna med

Tja, what can I say. Det har varit hektiska dagar under julen och inte mindre hektiska efter julen. I morgon ska forskningsplanen lämnas in och det känns riktigt bra, inte nervös alls. Men det har ju kostat på att ha den känslan. Mycket plugg har det blivit till efter julen och inte har det underlättat att dagis varit stängt två dagar på två veckor...

I går blev vi dessutom plötsligt bjudna på kalas i Köpenhamn så det var ju bara att pallra sig iväg. Lördagen innebar julgransplundring och pepparkakshusplundring och stadsresa för att byta julklappar och utnyttja fådda presentkort. Det blev till tyg till förhängen till W's säng, en radiostyrd bil, byte av sängkläder till W och nytt smink och ögoncreme till mig. W's nya för små vinterstövlar fanns inte i någon större storlek och jag höll på att gå upp i limningen över allt besvär de små fötterna orsakat i form av vinterstövlar i år. I går tog vi en snabb sväng in på Din Sko och hittade två par på rea. Nu hoppas jag verkligen att de passar, inte går sönder och att han inte blir blöt om fötterna...dessutom har jag desperat försökt få undan, packat ned och organiserat julpyntet under helgen. Hatar verkligen den där röran med grejor som inte kommer på plats vilket är varför jag är i ännu mer desperat behov av ett större hus.

Vad jag försöker säga är nog att jag haft mycket att göra om ni nu har saknat mig. Tyvärr har jag fortfarande mycket att göra. Lussebullarna kräver vår närvaro! (Ja, vi äter fortfarande lussekatter. De finns. De är goda. Varför inte?)

Kommentarer
Postat av: Caroline

Ohhh jag vill med ha lussebullar, mums vad gott!

Ett hett tips är att beställa vinterkängor på uteungar.se redan i augusti, det brukar jag göra, de har en toppen modell som jag aldrig bytar ut. Den är både vattentät, varm och har ett fantastiskt bra pris. Viking, thttp://uteungar.se/show_product.asp?artno=1527&cat=6&scat=0&lan=sv

Kram kram

2011-01-10 @ 20:35:55
URL: http://linasegna.blogspot.com
Postat av: Hanna

Ja, det är ju en bra idé. Jag brukar faktiskt också vara ute i god tid men i år har vi haft otur med stövlar som gått sönder och dagispersonal som inte kan klä barnen ordentligt. Tyvärr tycker jag det är svårt att köpa skor så tidigt eftersom man inte vet om ungen rätt vad det är tänker växa ett par centimeter... Men nu tror jag äntligen att vi har lyckats!

2011-01-10 @ 20:44:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0