Midsommardagen

Midsommardagen. Året har vänt och det blir mörkare. Stor anledning att deppa ihop alltså. Gud vad jag avskyr det här landet ibland. Till och med när jag älskar det måste jag hata det. Vem kom till exempel på att midsommardagen ska vara en röd dag? What's the fucking point? Alla tar ändå ledigt på midsommarafton eftersom det faktiskt är då folk vill dricka nubbe tills de spyr och jag känner inte en enda människa som ärligt kan säga att de firar midsommardagen. Och då midsommarafton alltid infaller på en fredag följer ju per automatik att midsommardagen är en lördag. Så varför ska den vara röd? Kan det vara för att hindra folk att byta grejor som legat en hel vecka och som man inte hinner byta på hela veckan? I så fall kan jag hälsa att det fungerade. Grattis whoever you are som bestämde att vi minsann behöver en röd dag på en lördag mitt i sommaren. Grattis!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0