Tydligen mest gnäll

Ja, nu har jag jobbat en vecka och skrivit på anställningsavtalet så nu är det liksom lite officiellt. Sjukt trött dock och orkar inte ens glädja mig åt att det är helg. Snart dags för studentfest och sen känns det som om helgen blir uppäten av en massa måsten. Jag har inte orkat med måsten på väldigt länge och ska jag vara ärlig så gör jag det inte nu heller. Känner mig mest bara oinspirerad och oupplagd för det mesta. Jag orkar inte ens läsa eller se film. Igår kväll sprang jag en halvhjärtad runda och tänkte därefter se the social network (som jag länge velat se) men somnade efter tio minuter. Min sömnkvot har inte fyllts på länge så det kanske tar ett tag att fylla upp den igen, vad vet jag?
Men vad gött det hade varit med lite ledighet. Och lite mer pengar. Känns som om pengarna rinner igenom fingrarna och trots att jag nästan aldrig är hemma verkar det inte riktigt komma in så att det räcker. Funderar återigen på att hitta snuskigt rik och otroligt gammal man, föredragsvis impotent, och sedan bli rik änka. Tänker att det får vara plan B. När det började regna idag och jag pga mina trasiga skor fick blöta fötter kände jag mig ett ögonblick utfattig, men eftersom jag därefter raskt köpte första (bästa:-) par skor och de dessutom var nedsatta med 300 kr blev jag genast på bättre humör. Tyvärr brukar sådana spontaninköp leda till ett mycket sparsam bruk av varan, så jag hoppas att detta är av det lyckade spontaninköpsslaget. Billigt blev det ju i alla fall, så lite uppmuntrad blev jag. 
Antar att jag borde försöka shina upp mig lite grann så att det inte syns hur utarbetad och nedslagen jag känner mig när jag nu ska på en så viktig tillställning som en studentfest. Frågan är bara om det hjälper? Såg mig själv i ett skyltfönster i eftermiddags och jag hoppas att jag kan skylla på blåsten och de spridda regnskurarna men det var ingen vacker syn. Well, så snart jag samlat mig så blir det väl en dusch... Äsch, vem försöker jag lura? Jag ska så klart lägga mig ett tag istället.
Tack och hej, leverpastej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0