What a difference a day makes...

Idag vill jag ingenting. Jag är trött ända in i märgen och har ingen som helst energi att ge åt något håll. Ja, kanske åt ett håll då... men absolut inte till jobbet. Försöker samla mig och sätta igång. Försöker tänka kreativa tankar. Ger upp. Försöker åtminstone tänka löpande-band-tankar. Ger upp där med. Räknar ner timmar istället. Ikväll ska jag se en hund som heter Ruben. Jag gillar Ruben. Han är galen och opretentiös. Så där som jag vill vara egentligen. Och så är han varm, mjuk och gosig. Och det gillar jag också. Jag blir så glad av Ruben. Så jag önskar det vore kväll nu.
Konstigt förresten att den här dagen hamnade så på fel köl. Igår kväll fick jag den finaste överraskningen och det gjorde mig varm och glad i hela kroppen. Man kunde tro att den känslan skulle finnas kvar en dag när solen skiner och läkarbesöket blev en bra upplevelse istället för en dålig. Men tydligen inte. Känns som om jag borde dra täcket över huvudet och checka in i morgon istället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0