Hur länge kan det snöa i Skåne?

Nu har det snöat hela dagen och jag undrar när det tänker sluta? Enligt mig så är det ju härligt med snö så länge det ligger kvar och är kallt men till och med det fantastiska vinterväder som har varit de senaste dagarna är för mycket. Jag vill har vår! NU! Jag vill höra fåglarna kvittra och känna doften av jord i näsborrarna. Jag vill behöva kryssa mellan vattenpölar på vägen och jag vill sitta en stund i solen och dricka te. Framför allt vill jag ha så pass mycket ljus att jag inte känner mig som om jag festat hela natten varje morgon. Jag är nu helt bombsäker på att det är den långa mörka vintern som tar på krafterna. Så fort solen tittar fram så stiger ju livsandarna flera meter. Så om det är någon som har kontakter och känner sig manad så feel free att ta tag i saken.

Såg också en rubrik igår om att vinterns mörker orsakar sötsug och simsalabim så har jag en förklaring på mitt eviga snaskande. Och eftersom sommaren är så kort och vintern så lång här i Norden så bär jag ju så klart med mig sötsuget sommaren över eftersom jag byggt upp ett så stort förråd av sötsug under vintern. Alltså inget jag, lilla människa, kan göra mot vädrets makter. Tur att jag har bakat kanelbullar då som ska avnjutas till kvällens dubbelavsnitt av Ghost Whisperer.


Kommentarer
Postat av: Caroline

Ohhhh varför bor ni så långt bort, jag blir sååååå sugen på bullar! Eller ja kanske är det vi som bor långt bort, det är en fråga utan bra svar! Kram

2009-02-19 @ 22:38:20
URL: http://linasegna.blogg.se/
Postat av: Hanna

Ja det är faktiskt ni som bor långt bort. Men egentligen inte längre än att vi borde kunna ses lite oftare. Men helgerna är ju oftast så fullbokade... Hoppas det blir snart i alla fall. I så fall lovar jag att baka bullar igen.

2009-02-22 @ 14:00:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0