Förkylning och primulor...




har varit dagens tema här hemma. Jag och W är båda dunderförkylda och håller oss hemma i morgon. Stackaren har inte haft nån vidare aptit på hela dagen och har haft ett minst sagt svängande humör. Dock var det i topp när vi på eftermiddagen tog oss ut i den framtittande solen och tog årets premiärhopp på studsmattan. Det riktigt kvillrade av glädje i honom trots snålblåsten som förtog varje uns av värme. Mellis i solen och därefter planterade vi lite vårblommor till trappen på framsidan där höstens ljung gjort alla förbipasserande deprimerade fram tills nu. Det blev fint och nu är jag så sugen på att börja fixa i trädgården. Tyvärr visar vårsolen all flagnande färg på trappan och på ytterdörren och det är inget som jag längtar efter att ta tag i. Husägandets nackdel... Men så snart jag har tid, ork och en bil hemma ska jag ta mig en sväng till plantskolan och införskaffa

1. plantor till ligusterhäcken

2. en syrenbuske

3. taggfria björnbär som ska klättra på uteplatsen

4. massor av jord
5. något tjusigt till den stora zinkbaljan som ska stå på framsidan
6. lite nya krukor med tillhörande lökar

Oj då, det blir nog dyrt kan jag se. Ja vi får väl se om jag blir snål i sista sekund men 1-3 och därmed också 4 ska jag ha. Har förresten fått hem fröer på posten till mitt grönsaksland och inser att jag nog måste utöka platsen i år. Men känslan av att hämta färska grönsaker och örter i trädgården är oslagbar. Imorgon ska jag så tomater och så lite gräs till påsken. Det blir mysigt.

Eftermiddagens strapatser och omställningen av klockan gjorde att vi alldeles tappade bort tiden och kom in klockan sex. Ingen middag förberedd och mina planer på ärt- feta- och potatismos med rödbetsbiffar bleknade snabbt bort. Istället blev gårdagens kyckling och curryröra serverad med en snabbt ihopkommen pastasallad på bönor, ärter, majs, vitkål, morötter, broccoli, purjolök, gurka, cashewnötter, solrosfrön och lollo rosso vilket faktiskt blev en fantastiskt god (och inte minst nyttig) måltid. Dessutom färdig på en kvart. Pastasallad rules!


Nu börjar tröttheten trots två timmars eftermiddagslur att infinna sig. Satsar på en mindre snorig dag i morgon!

Kommentarer
Postat av: Caroline

Skickar er krya på er kramar....och hoppas ni fått fler fina dagar i solen! Längtar efter att vi ska ses snart....kram

2009-04-01 @ 19:09:25
URL: http://linasegna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0