Advent är mörker och kyla

Beklagar inläggstorkan men jag har lite mycket som snurrar i skallen just nu.

Idag har vi nio minusgrader och veden är slut... Jag sitter inomhus med långkalsonger, varma byxor, två par strumpor, stövlar, linne, top, två koftor och en stickad sjal och ändå är jag aningens frusen. Det är jag dock oavsett temperaturen när jag sitter vid datorn så det är inget nytt.
Vi skulle äntligen få vedleverans i lördags men pga av all snö kom inte bonden fram. Pga av snön kunde jag heller inte köra till verkstan och sätta på vinterdäcken. Alltså är jag fast i ett kallt hus :-). Thur vi installerade luftvärmepumpen i år. Och thur att vi har så goda grannar att vi fick låna en skottkärra med ved av grannarna C och T.
Nu ska jag ta mig en kopp (varmt) te.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0