Distans till jul

Äntligen började jag idag på en distanskurs! Älskar distanskurs! Ingen stress på morgonen. Frukost blir till förmiddagste blir till fruktstund blir till lunch blir till eftermiddagsfika blir till karies... Allt framför datorn. Ömsom immateriella rättigheter, ömsom facebook och youtube. Och till och med lite blogg. Det var sannerligen inte för tidigt.
Vi får väl se hur länge jag älskar distanskurser. Antagligen tills jag inser att jag är långt efter och borde ha tagit vara på varje stund att läsa. Men just nu känns det så lugnt och jag känner ju igen väldigt mycket sedan min C-uppsats så varför inte fundera på julmys istället? Borde jag fundera på uppsatsämnet innan dead-line på fredag? Äsch, det är ju massor av tid kvar.
Nej, jag är sugen på julmys. Igår åt vi lussekatter och pepparkakor och drack årets första glögg. Drabbades genast av en frenetisk lust att julpynta hela huset och vråla med i julmusiken på högsta volym. Ska nog minsann köpa mig lite saffran idag och kanske slinker det med en flaska glögg till när jag ändå är i farten. Har dessutom beställt Sunes jul på Ginza idag så om årets julkalender är lika ojulig som vanligt så tänker jag fuska. I år ser jag nämligen framför mig hur jag och W studsar upp klockan sju på morgonen och sätter oss vid tvn med tända ljus och härlig frukost för att se på julkalendern. Misstänker att vi kommer att vara allt för trötta och att vi inte kommer att hinna med annat än att ha tvn på medan vi springer fram och tillbaka för att skaffa kläder, tandkräm, Prozac och annat nödvändigt i den arla morgontimman, men skam den som ger sig. Vi ska ha mysigt.
Är också redan nu smått irriterad på dagis som lagt Luciafirandet på den faktiska Luciadagen klockan sju på morgonen då man faktiskt bör se Lucia på tv. Att jag inte sett sagda utsändelse på säkert femton år hör inte till saken. Det måste väl vara någon ordning? Borde jag inlägga en protest?
Anyways, året har sprungit ifrån mig och jag har knappt hunnit komma över min bitterhet över hösten och förlusten av sommaren än, men trots det är jag extremt redo för jul! Låt oss jula!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0