Gillar inte!

Sitter och väntar på rörmokaren som ska komma och undersöka vår läckande säkerhetsventil på varmvattenberedaren. Hur kommer det sig att jag alltid lyckas vara hemma just när sådant ska ske? Det kan väl för allan del vara bra att vara hemma, men jag önskar att det någon gång kunde vara D som står här och inte vet vart han ska ta vägen. Känner mig dum och inkompetent när det kommer hantverkare. Vad ska man säga liksom? Vad ska man fråga? Ska man stå och titta över axeln? Eller ska man låsa in sig på badrummet tills de åkt iväg? Eller ska man rentav bjuda på kaffe? Näe, jag gillar't inte. Och aldrig kommer de i tid heller. Jag har skjutit upp allt hela morgonen pga detta och följaktligen kurrar nu magen men inte kan jag sätta mig och äta frukost nu. Han skulle ju varit här för 20 minuter sen...
Dessutom måste jag byta till vinterdäck. Samma sak där. Två gånger om året. Uschianna mig. Och så uppsatsen... Skjuter just nu upp precis allt jag vet att jag måste göra och därför känns allt eländigt och jobbigt.
Får väl tröstäta lite tänker jag. Det verkar nyttigt och bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0