Inget sammanhängande alls faktiskt

Well, well, well. Fortfarande inte ett ljud från RWI och jag håller på att bli tokig. Fick svar på mitt icke-existerande ämnesval att ämnet bibliotek och mänskliga rättigheter är ett intressant val och att hon tror att jag säkert kan formulera något även utan RWI. Funderar nu på detta men känner mig hopplöst trögskallig. Yttrandefriheten finns så klart men jag måste erkänna att det här med bibliotek helt enkelt inte är min grej. Har kommit på hur många bra ämnen som helst inom mänskliga rättigheter men när jag ska anknyta det till bibliotek... Pang, så dör jag. Hjälper inte heller att jag är mitt i en annan kurs och att jag tydligen har en massa manliga hormoner för jag kan bara fundera på en sak åt gången...
Annars fick jag ett härligt mail häromdagen från fasters man som bifogade länkar där han lagt upp gamla hemvideofilmer från början av 90-talet. 20 minuters tittande på trädgårdsfikande och julfirande fick mig i balans igen och jag önskade mig återigen en tidsmaskin. Det vore så härligt att kunna åka tillbaka och fika en stund. Kanske också meddela damerna att de oformliga klänningarna med blommönster på inte är så heta varför de bör överväga att byta? Eller nej, det är väl just det som är charmen; att det förflutna kan vara så fult och ändå så härligt.
Vi spelade pantomimspelet igår och jag är så otroligt imponerad av min 4-åring som inte kan läsa vad det står på korten men ändå lyckas tolka dem bättre än mig många gånger. Det är också så häftigt att se hur snabbt hans hjärna kopplar att trots att det förra kortet visade "sova" så visar min mamma just nu inte bara en kanin utan eftersom vi spelar Bamsepantomim så måste det så klart vara Lille Skutt. Inte dåligt va? Jag önskar att min hjärna vore lika snabb!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0