Shoppinggener och gårdsbutiker

Dum, dummare, dummast!
Ja det var ju jag själv som föreslog för några veckor sedan att vi nu skulle bli lite sparsamma och sluta handla en massa onödiga saker (tack för inspirationen C). Jag håller ju fast vid mitt förslag rent principiellt så klart eftersom jag ju faktiskt tycker att det är ganska osmakligt med den överkonsumtion som försiggår och om jag levde som jag lär så borde jag skänka pengarna till behövande hellre än att själv sätta sprätt på dem. Jag har ju mat på bordet och kläder på kroppen.
Men nu är det så att shoppinggenen gör sig mer gällande från dag till dag. Ja det riktigt skriker i kroppen efter att få handla lite fina men onödiga saker. Det är ju snart jul och jag älskar ju julpynt och nu har jag själv ordnat så att jag inte kan handla något...
Dessutom har jag precis bestämt med kompis S att på lördag är det gårdsbutikrundtur. Hur ska detta gå? Jag vill ju gärna titta bara för att det är mysigt men det är ju liksom inte samma om man inte får med sig nåt hem.
Vi får väl se om jag kan motstå allt det fina, speciellt eftersom jag ska till Fridas Gård där de vackra hyacintglasen finns. Vi ska också till Ullahill, Agdas Countryshop och Slättarps gårdsbutik där lunch ska intas. Jag ser fram emot att se det sistnämnda eftersom det verkar vara relativt nyöppnat. Det påminner om min och svärmors idé så kanske blir jag inspirerad?

Kommentarer
Postat av: Caroline

Min shoppinggen börjar också göra sig hörd....men det går. Jag försöker hitta samma känsla av att handla mat eller sådant jag behöver, men ibland är det så svårt!! Ja och speciellt nu när julen närmar sig som du sa så vill man ju göra fint. Men bara genom att leta igenom det vi har hemma så hittade jag en massa fina saker att använda!! Kram kram

2010-11-18 @ 19:41:54
URL: http://linasegna.blogspot.com
Postat av: Hanna

Och så köper du något till mig istället, din goding. Puss på dig!

2010-11-19 @ 16:34:55
Postat av: Caroline

Fast du måste lova att inte berätta för min make för jag ska ju inte egentligen handla heller....men det gills väl inte om det är en present eller ;) Kram....

2010-11-21 @ 00:53:02
URL: http://linasegna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0