Trädgårdslycka

Äntligen lite vårväder!! Kan inte minnas att jag någonsin har längtat så mycket efter värmen. Och så från en dag till en annan så blev det varmt och grillmat ute. Igår kom vi så äntligen iväg till plantskolan och kom hem 1100 kr fattigare. Men nu är häckplantor, syren, björnbär, diverse blommor till framsidan och ett stort antal blandade krukor inklusive ampel inköpta. Ligustern blev, otypiskt för oss men ack så skönt, genast planterad och nu kan jag stoltsera med häck kring hela trädgården. Problemet kom när vi skulle plantera syrenen. Ångrade mig angående hörn och bestämde att vi sätter den i högra hörnet istället för att skärma av lite ut mot grusvägen. Tyvärr så ligger det en sandlåda i vägen och för att kunna flytta den måste vi också flytta pallkragarna med mina köksplanteringar. Med den ovanliga energi och företagsamhet som solen lockat fram i oss flyttade vi glatt en pallkrage och fick därefter ge upp eftersom vår sons storgråt inte ville ta slut. Han var helt färdig och ville gå in och äta och det kan man väl inte missunna honom. Han och D gick in och jag började röja lite för att sedan ansluta mig till dem. Hann dock inte långt innan granne C med barn A, K och M kom spankulerande och ville leka. På med W's kläder igen och ungen for som ett skott ut och var åter pärlande lycklig. Jag älskar våren! Allt blir så enkelt när solen skiner och man slipper snö och tunga ytterkläder.

Kommentarer
Postat av: Caroline

Ohhh vad härligt det låter...jag vill också ha en egen trädgård där man kan pula lite och låta barnen leka fritt! Vi kommer gärna ner och hälsar på snart och titta på fina häcken...när passar er? Stora kramar....

2009-04-07 @ 19:11:32
URL: http://linasegna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0