Blogg och midsommar

Nä, får skärpa mig med bloggandet. . . Blir lite för sällan men har upptäckt ett mönster som förklarar saken. Det ser ut ungefär så här:

Jobb=ingen blogg
Ledig= blogg (i bästa fall)

Kan inte fatta hur vanligt folk hinner med att jobba heltid, ha barn och hus och dessutom hinna med att laga god mat, baka smarriga tårtor, ha ett socialt umgängesliv och utrrycka sina kreativa sidor. Jag jobbar deltid och får välja en mission per dag. Oftast heter den matlagning, nära följt av köksröjning. Därnäst kommer tvätt. Sedan är det ett långt hopp på listan eftersom de tre första är starka konkurrenter om förstaplatsen. På ca plats nr 8 kommer allmänt plock i huset, sopning/dammsugning och toalettstäd. Därefter dyker trädgårdssysslorna upp och på ca plats 53 kommer kreativitet inom vad det vara månne. Dock har jag idag tagit mig tid till TVÅ kreativa pass. Blogg och dessutom har jag gjort tre sidor i W's fotobok som fortfarande är inne på hans första vecka i livet trots att han snart blir tre år. . .

Igår var det dans kring midsommarstången i Smygehuk, Sveriges sydligaste udde. Vädergudarna var nådiga och efter inledande snålblåst blev det faktiskt nästan varmt. Sång och gitarr bjöds det på men ingen lekledare på marken vilket gjorde att alla såg smått fåniga ut i sina fösök att titta på dem bakom som eventuellt kunde stegen i "Viljen I veta och viljen I förstå." Synd eftersom det finns så många roliga steg. Synd också att det numera är enbart barn och småbarnsföräldrar som dansar vilket urholkar dansen ytterligare. Är det genant att vilja dansa runt midsommarstången eller?


Väl hemma åt vi lax i foliepaket med nypotatis och skirat smör. Jordgubbar med vaniljgrädde till efterrätt. Klockan halv tio sov hela familjen. Snacka om midsommarfest!!!



Idag kommer S på besök medförande midsommartårta. Smarrigt. Till middag blir det omidsommaraktiga svärmors frikadeller med potatis och brunsås vilket fungerar i alla lägen.


Nu ska jag drömma lite om semesterplaner och kanske skicka efter en ny bikini. Gärna en som trollar bort magen och fyller ut bysten. Vart kan man köpa en sådan?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0