Vårljus och morgon- och kvällströtthet...

Tja gardinerna är tillbakaskickade och mitt hem är så opiffat inför våren som någonsin. Inte en lök planterad, inte ett fönster putsat. Men tvätten torkas dagen till ära utomhus vilket antagligen innebär att den behöver torkas lika länge till när den väl kommer in.

Den här veckan jobbar jag sex dagar, på måndag är dagis stängt så då är jag och W hemma och sen ska jag jobba fem dagar till. Jag förstår inte hur folk hinner med barn, hus och heltidsjobb. Jag är nuförtiden helt slut och somnar oftast på soffan vid allt mellan sju och halv nio. Mitt tidigare morgontrötta barn som brukat sova till halv åtta-åtta väljer numera att följa solen och vaknar tidigare för varje dag. I morse innebar det halv sju vilket antagligen innebär att jag på kvällsskiftet ikväll kommer att somna stående... Och till helgen ställs klockan om. Vilken föräldraplågande tyrann hittade på något så dumt?

Nåväl, jag ser glatt fram emot, nej inte helgen då ska jag ju jobba, nästa helg då jag efter en dags sovande möjligtvis kan få lite energi till en vårfejning. Dock brukar sådana högtflygande planer resultera i en halvhjärtad dammsugning och en ny blomma. Men det är ju alltid något.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0