Nostalgisk boktripp

Barnen lånade film på biblioteket i torsdags. Det levande slottet. Helt fantastisk enligt svägerskan. Börjar titta. Helt ok. W somnar. Stänger av. Dagen efter. Tittar lite till. Börjar undra. Har jag sett den? Är den baserad på en bok? Har jag läst den? Njae. Vet inte. Tittar på extramaterialet. Interjvu med Diana Wynne Jones. Hmm. Känner igen. Tittar. Aha. Filmen är baserad på en bok. Lyssnar. Aha! Jag har ju läst boken. Fast den inte var riktigt likadan. Och hette något annat. Har ju dessutom faktiskt funderat på den några gånger den senaste tiden. Måndag morgon. Jobbet. Kollar katalogen. Trollkarlens hatt. Inne! Yes! Nu ska jag läsa barnbok.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0