Dagens lunch

THUR att jag inte är ensamstående/ensamboende så dåligt som jag äter när jag är ensam hemma. Har precis avslutat lunchen som idag bestod av överblivna, överkokta idealmakaroner från igår kväll när de serverades med stekt prinskorv. Ja, jag vet, det var inte heller någon bra måltid men klockan var mycket och barnen var hungriga så då blev det så.
Nu blev det bara makaroner. Inte ens någon ketchup... Varför? För att jag inte hade tid/inte orkade fixa mig någon ordentlig mat. Och sedan undrar jag varför jag är trött..?
Ja, ja, jag klämde i mig en banan och en clementin också och blev så stolt över mig själv över att ha ätit något med vitaminer i att jag genast avslutade måltiden med en salt klubba. Bara för att den fanns där. Nu har jag lust att lägga mig och ta en liten middagslur, men nähäpp om jag får.
Annars har det snöat lite till idag. Klurar på hur jag ska lyckas muta W att stanna hemma från Bamsegympan utan bråk. Blir lite problematiskt att ta sig dit i all den här snön och ska jag vara helt ärlig har jag ingen större lust att ens försöka. Det får räcka med att behöva gå fram och tillbaka till dagis i snö och blåst.
Nä om jag skulle ta en clementin till? Den här lådan var precis perfekt, inte för sura och inte en massa otrevliga kärnor som W vill spara och planter (tack för det mormor!), utan precis lagom söta och smakar JUL!

Kommentarer
Postat av: Rita

Roligt att W har fått mormors gröna fingrar och intresse för växter:)

2010-12-02 @ 15:44:25
Postat av: Mamma

Kul att W har fått mormors gröna fingrar:)

2010-12-02 @ 15:49:25
Postat av: Mamma

Nu blev det två inlägg, den första krånglade så jag skrev en ny ;)

2010-12-02 @ 15:51:14
Postat av: Hanna

Jo men det är lite jobbigt att spara ALLA kärnor, även dem från dagis som ligger fint förpackade i hushållspapper och väntar på att tas hem och planteras...

2010-12-02 @ 15:57:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0