High Chaparral och inte så mycket mer

Hemkommen och åter vid min läst. Idag har jag riktigt mycket folk här och det är rätt skönt för då går tiden lite fortare. Även om jag inte klagar när jag får tid att läsa en bok...

Men helgen har varit härlig trots 11 grader och regn. Det enda jag är ledsen över är att regnet hindrade mig från att plocka med mig blåbär hem. Hade storslagna planer om mormors blåbärssoppa, men det får bli en annan gång. High Chaparral var dock mycket trevligt. Vi vaskade guld, blev inlåsta i finkan, såg på indiandans och mexicandans, åt tacos och burritos, fikade på kaffe och våfflor, träffade Lucky Luke och Daltonbröderna, och framför allt såg vi Vilda Västernshowen som var storslagen och över all förväntan. Många skådespelare, galopperande hästar, högt tempo och otroligt skickligt utförda stunts. Vi åkte hem till vår mysiga, lilla stuga mycket nöjda med dagen.

Regnet på söndagen var tyvärr lite av en glädjedödare som inte bara hindrade oss från att plocka blåbär utan som också gjorde att vi fick avstå från att bada i den vackra. lilla sjön bredvid stugan. Istället åkte vi till Ullared tillsammans med ett par hundra tusen andra svenskar. När vi insåg att det var kö till parkeringsplatsen fortsatte vi istället till Varberg där det var alldeles för kallt för att gå ut och titta på fästningen, varför vi helt sonika åkte hem. Men det var ganska skönt det också. Idag blir vi ju invaderade av fler släktingar så det blir full rulle hela veckan. Så egentligen gjorde det inte så mycket att söndagen blev lugn och skön.

Nu får jag väl försöka undersöka vad som hänt med kylskåpet här på bibblan. En bibliotekarie kan ju allt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0