Uppdatering

Finemang helg härmed slut. Tyvärr behövde S köpa bil och kunde inte åka på gårdsbutiksrunda men jag och W tog oss i alla fall till Fridas Gård för att hämta min överraskning. Ett vackert, vackert paket, med ett vackert, vackert innehåll, från en vacker, vacker vän! Jag fick julevangeliet och det var tydligen det sista som fanns så jag hade dubbel tur. Kunde heller inte motstå att själv köpa ett av hyacintglasen. Försökte övertyga mig själv om det rätta i det hela eftersom jag fått ett bidrag från bedstemor till W's stövlar som jag ändå tänkt mig att köpa. Alltså fanns det en liten peng över som jag redan sett som förbrukad och jag kunde få mitt hyacintglas. Och som tur är så är det snart advent så jag kan få gå amok med hyacinterna!
På hemvägen tog vi en snabb sväng in på byns tysk-svenska julmarknad och när jag säger snabb så menar jag snabb. Det fanns ca fem stånd och det var svinkallt så när W hade nallat en pepparkaka och två chokladbitar drog vi hem för att se på Harry Potter och äta lördagsgodis. I mitt bomullslika förkylningstillstånd somnade jag i soffan kvart över åtta.
På söndagen var det premiär för Anderslövs danskerförening där vi drack glögg och åt äbleskiver. Lita på att endast danskar serverar vinglögg till en skara där alla kör bil utan att påpeka alkoholinnehållet :-)! Det skapades julpynt och sjöngs julsånger och dagen avslutades med fläskesteg och brune kartofler. Jag råkade anmäla mig som ansvarig för att skapa en blogg så plötsligt står jag bakom inte mindre än tre bloggar som ska uppdateras. Vi får väl se hur länge det blir roligt...
Idag är jag åter vid min läst. Rösten är borta men väninna R har återinfört mitt hopp om ett uppsatsämne innan dead-line. Vill inte tråka ut er men framtiden känns mindre dyster idag.
See you later - alligator!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0