Städning

Fick ett dumt infall och googlade på dammsugning för att se om jag är så lat och slarvig som jag själv tror. Resultatet blev till och med sämre än jag hade väntat mig. Det verkar som om merparten av befolkningen (i alla fall de som skriver om det på webben) städar energiskt mest hela tiden. Jag skulle också gärna vilja byta sängkläder och alla handdukar varje vecka, dammsuga varannan dag och våttorka alla golv en gång i veckan. Dammtorka och skaka mattor, städa toaletten och torka av köket. Men hur hinner folk med? Heltidsjobb, hem och barn. Handla och laga mat. Sen ska man ju kanske hinna umgås lite med familj och vänner emellanåt. Och vårda förhållandet. Jag upprepar: Hur hinner folk med? Det känns som om det var ganska nyss vi storstädade (vilket troligtvis var en helt vanlig veckostädning, men i alla fall) men när jag tänker efter har det redan gått tre veckor. Nedervåningen har fått sig ett par turer med dammsugaren och köket håller jag ju efter men övervåningen? Nä den har inte fått annat än en röjare bland diverse leksaker och grejor. Inte en dammtrasa eller dammsugare så långt ögat kan nå. Sängkläderna har nog faktiskt inte heller blivit bytta trots att jag brukar försöka göra det varannan vecka. Däremot har jag faktiskt putsat speglarna. Räknas det som städning?


Åhh, jag blir alldeles nedstämd av min uppenbara oförmåga att orka med vad som för andra är ett helt vanligt liv. Varför kan inte jag?

Kommentarer
Postat av: Caroline

Hej gumman...jag är fullt i tron om att man inte hinner allt det där och samtidigt har roligt och mår bra! Lagom tycker jag är bra...

Dock tycker jag det är så fantastiskt tråkigt att städa att jag starkt funderar på städerska. Tänker på hösten då jag ska hinna med en bebis med ;) ja ja tycker absolut inte du ska må dåligt! Det är lätt att säga att man gör allt det där men vem vet det...det låter ju bra iallafall! Stor kram

2011-02-18 @ 14:04:06
URL: http://linasegna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0