Vardag

Så är vardagen åter här. Fantastiskt nog så är det tredje dagen med sol på vit snö så januari känns inte så tung som den brukar.


Vi blev tvungna att ta sovmorgon idag. Omställningen till normala sovtider och rutiner gick inte så smooth som planerat. Dessutom vaknade W vid halv tolv i natt och letade efter sitt Nintendo :-). Han blev lagd i vår säng, men vaknade snyftande flera gånger och var rädd eftersom någon knackade på rutan hela tiden. På andra våningen. Till slut fick han komma upp och se på stand-up och strax efter tolv gick vi allihop och lade oss igen. 07.45 ringde klockan och 08.08 fick jag slutligen liv i ungen som strax utbrast att han aldrig mer ville gå på dagis! Lilla hjärtat, jag förstår honom precis! Jag vill också ha jullov i en månad eller två. Men, men. Till slut kom han iväg och jag försöker febrilt att få någonting gjort.

Är i det där stadiet när man har en massa idéer och inga alls och surrar omkring från en webbsida till en bok till mailen till google docs och där man gör massor och ingenting. Mer frågor än svar idag men det känns ändå lugnt. Min partner är ambitiös, strukturerad och intelligent så hon ska nog klara att få ordning på mig också innan juni anländer...

Nu får jag snart lunchbesök av kära väninnan S som köper med sig lunch till hårt arbetande mig. Det blir bra med lite tankeskingring.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0