Aspbergers?

Efter lunch gick luften ur mig. Orkar inte när allting är så spretigt. Undrar om jag har Aspbergers eller autism? Jag vill ha en uppgift i taget som är möjlig att slutföra på ett snyggt och prydligt sätt så att man kan stå där och titta på den, lägga huvudet lite på sned och eftertänksamt säga, jo, det där blev ju riktigt bra.
Så är det tyvärr inte att jobba på bibliotek. Där har jag alltid x antal böcker som ska letas reda på och beställas hit, aviseras ut till låntagare, skickas iväg till andra bibliotek, böcker som ska sättas upp, mail som ska skrivas och böcker som ska beställas. Budget som ska skötas, statistik som ska föras, nya projekt som ska utvecklas, skyltning som ska ändras, böcker som ska läsas och arrangemang som ska planeras. Talböcker som ska laddas ned och katalogisering som ska fixas. Kontakter med samarbetspartners som ska upprätthållas och lagning och märkning av böcker som behöver tas om hand. Dessutom är jag fastighetsansvarig och brandskyddsansvarig vilket gör att jag har än mer att hålla ordning på. Utöver det ska jag ha öppet och låna ut böcker åt låntagarna som undrar vad man gör när dörrarna låses. Jag känner konstant att det är något annat som jag borde göra och så blir inget riktigt gjort.
Anyways, mötet med chefen var ju riktigt positivt. Jag bad helt fräckt om pengar till inredning och beviljades inte bara det utan också till nya skyltar och fasadbelysning utomhus. Han var helt inne på att det behövde förnyas och att vi behöver en gemensam grafisk profil inom kommunen så det känns gött. Han var positivt inställd till alla mina idéer så nu ska jag bara ta tag i dem och lägga dem till allt det där spretiga som jag inte riktigt kan hantera för tillfället...
Nu fick jag huvudvärk... Slut på dagen snart som tur är. Ikväll ska jag och vän M se på Fåglarna och äta halloweengodis. Fråga mig inte vad det är för nåt, men jag antar att det är något mer eller mindre oätligt eftersom allt ska vara äckligt på halloween. Spännande med Fåglarna. Har bara sett en snutt som var i 3D och det var riktigt obehagligt måste jag säga. Snart ska jag också se Paranormal Activity 2 och 3. Måste bara hitta någon som kan barnvakta mig under tiden, för själv vågar jag inte se dem. Och eftersom jag antagligen inte kommer att våga sova själv heller så kanske jag helt enkelt borde låta bli.
Well, over and out för idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0