Födelsedagsfirande

Så har tanten kommit närmare 40 än 20 men konstigt nog känns det inte lika jobbigt i år som det gjorde sist det begav sig. Mina pikar under hösten gav ett fantastiskt resultat och redan igår firades jag med kladdkaka, sång och presenter som var fint inslagna i inslagningspapper. Inga handdukar eller julpapper så långt ögat kunde se. Tyvärr kunde jag ju inte få frukost på sängen eftersom D skulle börja jobba kl 7 idag, så därför firades jag ordentligt igår. Jag blev också lovad middag efter önskemål ikväll så jag njuter i fulla drag.

I morse steg jag upp och satte på julkalendern som vanligt. När W frågade vilken lucka han skulle öppna berättade jag att den 8 är min födelsesdag. Ohh, utropade det lilla hjärtat, störtade upp från soffan och beordrade mig tillbaka i säng. Lydigt gick jag och lade mig och strax därefter kom en liten späd stämma sjungandes födelsedagssången in i sovrummet och med sig hade han paket. Snabbt kilade han ut igen och kom in med en bricka som D förberett med temuggar och en termos till oss. Paketen var fina, tebrickan var fin, teet smakade gott, men vackrast av allt var min lilla 4-åring som uppvaktade mamma på födelsedagen när ingen annan kunde! Förrädiska tårar smög sig fram i ögonvrån och jag hade den bästa födelsedag jag någonsin upplevt.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Så fint, tårarna rann när jag läste inlägget, lilla hjärtat W! Och D också !

Grattis!Vi ses snart

2010-12-08 @ 12:22:27
Postat av: Caroline

Finaste =) Massa kred åt D som fixat så ni kunde få denna fantastiska morgon. Man blir alldeles lycklig...kramar i massor

2010-12-10 @ 11:38:41
URL: http://linasegna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0