Vinteride

Rent generellt är ju allt bra. Jag har bestämt uppsatsämne, har troligtvis fått två extrajobb på bibliotek efter jul, är snart julledig, är snart färdigutbildad, har ett välartat barn, har ett fint hus, har en fräsig bil, har en massa släkt som kommer och firar jul. Allt är ju så bra som det kan vara!
Men jag har mest av allt lust att krypa in under en sten och gömma mig. Jag är trött, oupplagd och oinspirerad. Den senaste veckan har jag gått och lagt mig allt mellan klockan 20 och 22. JAG? Som är en sån nattuggla?
Ingenting blir gjort ordentligt och min allra bästa julklapp hade varit en vecka alldeles ensam i en öde stuga nånstans i vildmarken. Jag, en brasa och en massa böcker. Sweet!
Men så kommer det ju inte bli förstås. Och det kanske jag egentligen inte vill heller. Egentligen kanske jag bara är vintertrött och skoltrött. Men det hjälper ju inte. Det är såå långt till våren och det vore nu gött att vara en björn och gå i ide ett tag.
Inbillar mig att det blir bättre att vara "julledig," men vet ju innerst inne att det blir det inte. Forskningsplaner och peer-review artiklar som hänger över huvudet och julmat och klappar som ska tas om hand kommer inte att lämna mig ifred... Men jag tänker nog ändå leva på hoppet om en lugn jul med näsan i en bok!

Kommentarer
Postat av: Mamma

På måndag kommer vi och hjälper dig med allt:) Kram

2010-12-16 @ 14:38:32
Postat av: Caroline

Om det blir för mycket av det "goda" får du ta din fräsiga bil och åka helt ensam upp till Ängalag och ta en hel dag med näsan i boken i ett tomt hus....

Du är så välkommen även inte vi är hemma...

Kram

2010-12-16 @ 18:49:32
URL: http://linasegna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0