Komplex och egenkär?

Hur komplex får en människa egentligen lov att vara? Jag känner att jag nästan borde blygas över mitt enormt stora intresse för mig själv, men jag kan inte annat än förundras över hur jag har lyckats leva i 30 år och ändå inte har funderat mer över vem jag är, vem jag vill vara, och varför? Hur blev jag den jag är? Är det den jag vill vara i framtiden?
Just idag känner jag definitivt att jag vill vara just här just nu. Den känslan infinner sig oftast när jag sitter i mysbrallor framför datorn med papper spridda över hela bordet. Jag känner mig inspirerad och motiverad. Jag känner mig utsövd och energisk. Jag känner mig som en drottning, trots mysbrallor och skitigt hår. Alltså är det så jag borde gestalta min framtid. Men hur?
Jag älskar det genuina, det gamla, det historiska samtidigt som jag älskar modernitet och teknik. Jag vill både och och det är den återkommande paradoxen i mitt liv. Att jag vill vara intellektuell och filosofisk en sekund och praktisk, svettig och hårt, fysiskt arbetande i nästa.
Gör både och! Japp, det är klart att jag kan det. Samtidigt ska jag lägga till ett extra dygn i veckan och skapa fred på jorden. Lätt som en plätt. Jag återkommer när jag är färdig med det!

Kommentarer
Postat av: Caroline

Fast på nåt vis känns det som om du skulle kunna fixa det där....jag tror på dig iallafall =) Kram

2010-10-15 @ 23:25:40
URL: http://linasegna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0