Nä jag har ingen lust att sätta någon rubrik idag!

Åh, vad jag är trött på att vara artig! På att tänka på hur andra uppfattar mig, på att inte säga något stötande, på att bita ihop och acceptera hellre än att säga ifrån. Så jag struntar i allt det där. Jag är inte artig. Jag säger det jag menar och tänker och jag säger ifrån över något som irriterat mig i många år.

Och plötsligt är jag apan. Hon den där som inte kan uppföra sig. Som förstör stämningen och inte har vett att vara tacksam. Som inte förstår när det är lämpligt att tala och när det är lämpligt att vara tyst. Och det är ju lika jobbigt det. Är jag verkligen så förbannat obekväm att det stör? Måste jag vara den fina, duktiga flickan hela tiden? Och kan inte jag någon gång få vara lite egoistisk utan att det sticker i ögonen på folk? Idag vill jag bli eremit!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0