Let it snow, let it snow, let it snow...

Snö idag! W var mycket glad i morse och jag måste nog erkänna att jag är lite glad jag också. I alla fall när det är så här lagom med snö och en sådan lagom temperatur som -1,5. Tyvärr har jag varit en slarva och har inga vinterdäck på bilen så jag får försöka hålla mig på vägen tills på lördag då jag fick en tid för däck- och oljebyte.
Köpte julblommor igår men var så trött när jag kom hem att jag inte orkade hämta in dem från bilen förrän efter flera timmar. Får väl se hur julstjärnorna mår nu... Men det ska bli trevligt att julpynta lite bara den här f-bannade förkylningen kan ge upp. Orkar inte riktigt med på kvällarna, men i helgen ska ni få se på andra bullar.
Har precis fått farmors pepparkaksrecept som snart ska användas.
Voila!
3 dl sirap
5 dl socker 
225 g smör
Smält dessa på SVAG värme, låt svalna och  blanda i

3    ägg 
1    msk ingefära
1/2 msk nejlikor
1    msk kanel
1    msk bikarbonat
Ca  1 kg mjöl...ta mindre i degen och ha resten till bakning

200 grader 8 min ca 300 st

Lycka till!
Var försiktig med mjölet, degen blir lätt för hård och spricker när man kavlar...
Världens godaste pepparkakor. Enjoy!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0