Energi

Äntligen! Idag vaknade jag med lite energi! Kanske var det för att jag tog sovmorgon till klockan åtta. Kanske var det för att det var ljust när jag steg upp. Kanske var det för att jag helt enkelt vilat upp mig under helgen. Jag vet inte och det spelar ingen roll för det var så härligt. Jag hade glömt hur det känns att inte vara trött hela tiden. Jag hade glömt att det inte är naturligt att leva sitt liv i motvind. Men nu minns jag och det gör det ännu jobbigare att åter vara trött. Men nu hyser jag hopp om livet. Snart blir det vår och sommar igen. Snart blir livet värt att leva igen. Det enda som skrämmer mig är att jag självmant väljer att bo på en plats där jag mår så här mer eller mindre halva året. I slutändan blir det ju ett halvt liv av mörker, trötthet och elände. Vem vill det?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0