Skitdag

Tydligen har vetenskapliga studier visat att tisdagen är veckans värsta dag! Inte då tänkte jag men har idag blivit grundligt motbevisad trots att klocka inte ens blivit nio. Till att börja med låg det nyfallen snö på trappan då vi klev ut genom dörren idag. Jag har gått från att älska snö till att hata snö på bara några dygn. Hatar förresten januari och februari också... Jag är fortfarande förkyld och hängig men måste bege mig till Lund för en tiotimmars dag om bara några minuter. Idag är en uppsatsen-blir-skit-dag och det känns eländigt. Jobbet på rwi är bra men jag får rysningar över att jag kanske hamnar på ett jobb där jag blir tvungen att sitta och katalogisera så som jag gör där, vilket hade lett till snabb hjärndöd. Känns alltså smådeppigt att bege sig dit ikväll. Till råga på allt har jag ingen lunch att ta med mig idag och ignorerar problemet efter bästa förmåga vilket kommer leda till energibrist fram på eftermiddagen/kvällen. Summa summarum: en skitdag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0