Att leva högt

Det åskar samtidigt som kvällen är underskön. Skrämmande och njutningsfullt. Symboliskt... Livsgivande regn. Dödliga blixtar. 

Känner trots allt en inre ro idag. Det är så skönt att vara ärlig. Även om ärligheten gör ont. Finns det något jag avskyr så är det lögner och hyckleri. Av onda erfarenheter lärde jag mig vikten att vara sann och svor på att jag aldrig skulle ljuga och hyckla. Att man får ta mig för vad jag är. Att min son aldrig ska behöva undra vem jag egentligen är. Som jag bedrog mig... Lögnen fanns där, inuti mig. Utan att jag ville ha den. Men nu har jag släppt den fri och det är skrämmande och vackert på en och samma gång. Men det är det rätta. För jag vill vara sann! Och jag vill leva högt! Och nu är tiden kommen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0